Małe koszty obsługi
Z punktu widzenia ekonomicznego, patrząc na banki internetowe można zauważyć, tak jak u klientów, korzyści banku z internetowej formy obsługi klienta. Najważniejszą taką korzyścią, jaką ma bankowość internetowa jest to, że takie banki mają dużo wyższy wynik finansowy niż banki tradycyjne. Jest to spowodowane tym, że bank internetowy nie posiada żadnych placówek obsługowych i z tego względu nie ponosi żadnych kosztów z tym związanych. Nie opłaca pracowników w nich obsługujących ani kosztów stałych placówki takich jak prąd czy woda. Oprócz tego nie musi wyposażać takiego miejsca ani przygotować do otwarcia. Z punktu widzenia ekonomicznego są to bardzo duże koszty dla banków tradycyjnych w skali miesiąca a co dopiero w skali roku, gdzie bank ma w jednym mieście około 4 placówek obsługujących klientów na miejscu. Banki internetowe zaoszczędzone w ten sposób pieniądze mogą przeznaczyć na reklamę albo po prostu nie obciążać swoich klientów dodatkowymi kosztami, co na pewno klienta przyciągnie a nie odepchnie.